maanantai 21. helmikuuta 2011

Back in kangarooland and back to school!

Terkut kengurumaasta! Nyt oonkin sit jo siis takaisin Ausseissa, en jaany rajalla "poseen" (kiitos Edulle tasta loistavasta sanasta jota voi kayttaa aina rajaviranomaisten uhatessa) enka oo myoskaan enaa koditon eli kauhukuva siita etta asun lentokentalla teltassa kauhtuneessa takissa yksin hopotellen ei toteutunutkaan, aika hyva nain. Viisumihakuprosessikin etenee, ehka ei ihan ilman ongelmia mut etenee kuitenkin. Ekana mun piti nimittain hakea joku ylimaarainen todistus mun opiskelupaikasta yliopistolta ja hakea viisumia netissa ilman paikallista osotetta, jonka periaatteessa kuulemma pitais menna sujuvasti, mutta en paassytkaan eteenpain laittamatta siihen mitaan osotetta joten senkin kanssa jouduin vahan saatamaan. Sitten sainkin meilin, etta mun pitaa viela lahettaa immigrationiin mun passikopio ja todistus siita et oon maksanu overseas student health cover maksun, jonka siis oon maksanut jo kuukausia sitten (study abroad advisorin mukaan kukaan ei oo vastaanottanut moista meilia 11 vuoteen, mutta kai taa oli sit kuitenkin ainakin jossain maarin normaalia). Kun menin yliopistolle hakemaan kuittia tasta maksusta kavi ilmi, ettei mun lukukausimaksu ollutkaan mennyt kansainvalisena tilisiirtona suomen pankkikulujen vuoksi ihan kokonaisena perille vaan jouduin jonottamaan melko kauan jotta paasin maksamaan koululle viela 21 dollaria jotka tasta maksusta puuttui, etta sain sen kuitin ja paasin lahettelemaan viranomaisille lisatietoja. Lisaks mun ennalta hyvaksytyt kurssit menee tietenkin aikataulullisesti paallekain, joten viela joudun niiden kanssa saatamaan...Rakastan byrokratiaa! Mut eikohan taa tasta pikkuhiljaa lahde kayntiin kuhan vaan karsivallisyys riittaa tahan alkusahlinkiin.

Sen verran viel pitaa valittaa, etta mun lappari kai hajos nyt ihan kunnolla! Vein sen eilen korjaukseen, mutta tanaan aamulla sain vahan huolestuttavia uutisia sielta, koska edes ne tietokonenortit (ei siis millaan pahalla tama ilmaus) siella ei saaneet sita yhdistamaan nettiin tai ratkaistua kai muitakaan ongelmia, joita siina on ollut eli nyt pitaa selvittaa onks takuu voimassa ja jos ei oo niin oon aikalailla kusessa. Paska minilappari, en suosittele ikina kellekaan moista! Mutta katotaan nyt miten homma etenee.

Saavuttiin tosiaan perjantaina kahden bussissa vietetyn yon jalkeen Minnan kanssa ihan ihmisrauniovasyneina, jalat turvonneina kaikesta istumisesta ja ma taas vaihteeks vahan kipeena kultarannikolle Surfers Paradiseen. Rantaa on kilsatolkulla ja aurinko paistoi niin maan perkeleesti. Oltiin pari yota hostellissa siella silla aikaa kun laitoin viisumihaut alulleen ja kierrettiin asuntonaytoissa lauantain ratoksi. Alku tuntui tosi raskaalta kun yhtakkia piti alkaa hoitaa asioita ja etsia kamppaa pikku kuumeessa ja erittain vasyneena. Onneks Minna auttoi mua tosiaan viel pari paivaa, koska esimerkiks mun suuntavaisto ei oo tunnetusti mikaan paras mahdollinen ja muutenkin oon melko hidas kaikessa mita teen (ne jotka mut tuntee tietaa tan hyvin todeksi :D). Lauantaina loysin ihan potentiaalisen huoneen tosi kauniissa ja isossa talossa kavelymatkan paassa yliopistolta (en halunnu asuu kampuksella koska se on kalliimpaa eika kamppiksiaan siella voi oikeen valita), mutta siella olis asunut ilmeisesti omistajan aiti meidan opiskelijoiden kanssa enka olis viela tienny keita mun kamppikset tulis olemaan, joten paadyin kavelemaan sunnuntaiaamuna rinkka selassa viela yhteen asuntonayttoon, jossa paadyin sitten samantien muuttopuuhiin.

Minna lahti su aamuna (kauheeta oli taas sanoo yhet moikka moit ja jaahyvaiset vahaks aikaa) enka halunnu nukkua hostelleissa pakkaamassa ja purkamassa rinkkaa enaa yhtakaan yota sen jalkeen, eli onneks kavi hyva tuuri ja kamppa vaikutti kivalta. Asun nyt siis Southportissa n. kilsan paassa yliopistolta ja n.30min bussimatkan paassa Surfersista suloisessa ja rauhallisessa aussilahiossa palmujen keskella. Talo on aika iso, meilla on 2 kerrosta, paljon yleista tilaa, baari (jep, wtf?) takapihalla uima-allas, grillikatos, suunnilleen kolme puuta, muutamia liskoja ja isonokkaisia lintuja valilla vierailemassa. Mun huone on tosi pieni, mut siella on mulle kaikki tarvittava eli sanky, tuuletin (tarkein, toissapaiva oli vissiin kuumin ausseissa 1,5 vuoteen!), vaatekaappi, poyta, tuoli ja siina se sitten olikin. Ylakerta on meidan tyttojen, kamppiksina on saksalainen Charlotte ja hollantilainen Nicoline, jotka on tosi mukavia, alakerrassa asuu yks intialainen kundi (sen nimi on kai Harry? en oo ihan varma miten se kirjotetaan :D) ja joku aussikundi joka on nyt jossain matkoilla enka tieda siita mitaan. Yla- ja alakerrat on sen verran eristyksissa toisistaan etta kundeilla on omat kylppari, vessat, keittio ja ulko-ovi, ja meilla oma vessa, suihku ja keittio ja portaiden valioven saa lukkoon, mika sopii mulle erinomaisesti (ja kylla, baari on meidan kerroksessa jessss).

Tanne oon nyt jo suht koht hyvin asettunut, oli ihanaa purkaa rinkka kun tietaa ettei sita ainakaan toivottavasti vahaan aikaan tarvii taas pakata ja oon kyl tosi tyytyvainen mun paatokseen jaada tohon kamppaan. Nyt vaan viela kurssit, tietotekniset asiat ja viisumi kuntoon niin I'm all set. Huomenna lahden orientaatioretkelle Byron Bayhin, katsotaan mita siita tulee. Luvassa pitais olla ainakin opettelua surffaamaan (vihdoinkin, nyt mun on PAKKO kokeilla) ja kajakointia delfiinibongailun merkeissa (vaikka delfiinit onkin jo niiin nahty;). Sitten ens viikolla kurssit alkaa ja samoin ainakin toivottavasti ahkera opiskelu. Nain talla eraa, cheers! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti